Peminat Tomyam

September 12, 2009

10 Malam Terakhir..

10 malam terakhir..
akan ku hiasi dengan penuh keimanan dan keinsafan
insyaAllah...

10 malam terakhir..
tak akan ku biarkan ia berlalu begitu sahaja..
seperti 10 ramadhan yang lalu..
aku terlalu leka..dan lalai...

10 malam terakhir..
ya Allah..
jauhkanlah aku dengan urusan dunia
yang menyebabkan aku terleka
dalam mendekatiMu..
ya Allah aku rindu padaMu..
bagaikan terlalu jauh dariMu jika aku xdapat sujud mendekati wajahMu..
ya Allah..
aku bersabar..
tabahkanlah aku..tetapkanlah imanku..

ya Allah..
andai aku jauh dariMu..
kau sedarlah aku..
sesungguhNya..
hambaMu..sentiasa inginkan ampunan dariMu..

10 ramadhan terakhir...
andai ini ramadhan ku y terakhir..
aku pohon padaMu..
temukanlah aku dengan cahaya itu...

cahaya malam y lebih indah dari 1000 malam...
aminn...

semoga 10 ramadhan kali ini bukan terakhir untukku..


Nukilan,
Khairani

No comments: