Peminat Tomyam

October 15, 2011

Mesti Beli : Majalah Solusi Edisi Ke 36

Bagi orang yang cintakan ilmu, dahagakan dan lapaqkan ilmu, mesti mereka akan tercari-cari dan berusaha untuk mendapatkan medium untuk mereka menambahkan ilmu pengetahuan.

Antara medium paling mudah dan senang nak dilakukan ialah MEMBACA. Lagipon surah pertama dalam AL-Quran adalah 'Surah Iqra' ''. Allah suruh kita membaca untuk dapat ilmu dan jadi orang yang berguna. Jadi misi CT adalah untuk MEMPROMOSIKAN Majalah Solusi. Mungkin agak ketinggalan terlalu jauh bila pertama kali CT membeli majalah yang sangat menarik dan bermanfaat ni. Dulu dok usya ja hang taw dak, memang dah lama berkenan dengan Mamat Solusi nie, nak melamar macam ramai gila peminat dia, takut nak tegur dan masuk meminang, La nie, hati dak tak tahan memang nak sangat memiliki Beliau (Mamat Solusi). 

Alhamdulillah dapat jugak CT beli beliau (Majalah Solusi Edisi ke-36) dan bawak balik ke rumah, siap tidur sebantal lagi..HAHAHAHA =D

Tapi, terkejut juga lah CT tengok harga hantaran Beliau RM10, dulu dia letak harga RM9 ja. Amboii naik harga dah noo..Mentang-mentang harga diri Beliau mahal setanding dengan 'keperibadiannya'. HAHAHA =D

Ok, sebenarnya langsung tak rugi beli Majalah Solusi nie, Biarpun naik harga tapi isi kat dalamnya betol-betol lebih berharga taw. Memang bila baca macam dibuai angan yang indah. sangat menarik dan tertarik. Manfaat di dalamnya tak dapat disangkal, terlalu berharga berbanding harga yang kita bayar. Ilmu mana boleh diberi dengan wang ringgit kan. Tapi sejauh mana kita tukar ilmu tu jadi pengetahuan untuk kita amalkan bergantung kepada diri sendiri juga.

Antara kandungan yang menarik di dalam Majalah Solusi Edisi ke-36 tu adalah yang utamanya mengenai kewajipan Solat Subuh Berjemaah kepada kaum lelaki, dan solat Subuh di awal waktu bagi kaum perempuan. Umat Islam tak sedar bahawasanya Solat Subuh tu adalah tanda kemenangan umat Islam..! Ha..tak caya, Tapi itulah realitinya. Nak tahu selanjutnya, bolehlah dapatkan Majalah Solusi Edisi ke-36.

 Majalah Solusi Edisi ke-36

Antara lain ada cerita mengenai Sumpah, Khusyuk, Adab Menuju Jalan Tuhan, Cara Menjadi Penulis (bagus untuk blogger membacanya),  Cara Menyimpan Duit, Mencitai Saudara Adil Terhadap Anak-Anak dan banyak lagiiiiiiiiiii............Semuanya bermanfaat taw..!

Jadi, jangan lupa dapatkan Majalah Solusi Edisi ke-36 ok..!!!^^


Sabda Rasulullah SAW, riwayat Abu Naim daripada Anas r.a, 
"ilmu pengetahuan itu menambahkan mulia dan meninggikan taraf seorang hamba kepada raja".

No comments: