Peminat Tomyam

April 11, 2011

Kempen Tutup Dada dan Sewaktu Dengannya..

Assalamualaikum..

Di petang yang dingin dan hening akibat hujan baru turun..oh sangat sedap untuk membuat taik mata seguni..-.-. Tapi semangat nak update entry lagi menggunung membuatkan mata CT yang besaq bertambah bulat dan segaq bugaqnya..hohoho..

CT nak berkongsi pasal kempen nie.. Kempen Tutup Dada atau dengan nama omputihnya.. Covering The Chest Campaign..


Kalau nak ikutkan dah banyak dah CT wat entry pasal wanita dan tudung, wanita dan aurat, wanita dan fesyen sampai dah tak larat dah nak menaip benda yang sama...boleh tengok di sini.. entry-entry yang berkaitan ada kat situ..=)

CT nak memperingatkan diri sendiri dan wanita lain juga..sebab CT sendiri pun tak dapat lari dari digoda oleh fesyen hijab yang macam-macam gaya. huh..terasa jahil kan membiarkan diri dikawal oleh persekitaran bukannya diri yang mengawal persekitaran..-.-

Bagi yang bergelar wanita, moh le kita sambut dan amalkan kempen ini..kalau sebelum ini kita pakai tudung atas dada ja sampai nampak bonjol-bonjol dan bonggol-bonggol yang tak enak dipandang semua lapisan masyarakat kecuali suami anda tu,..mohle berhijrah dengan melabuhkan hijab anda di bawah dada sikit. Tak perlu pakai tudung pasaq malam (tudung labuh berjahit tengah) semata-samata nak sambut kempen ni.. Buat sikit demi sikit yang penting ikhlas, lama-lama kita sendiri rasa perubahannya ke arah yang lebih baik..

Bagi yang bergelar lelaki berstatus suami, ayah, abang, pakwe dan muslim, mohle sebar-sebar kat kaum wanita yang dekat dengan anda untuk amalkan kempen nie..Jangan jadi laki dayus..! 

Sekian.. Terima kasih sudi baca..^^

Mak Minah memasak megi,
Megi ditutup dengan tudung saji,
Lauk pun ditutup dan dilindungi,
Tutup aurat dan dada tak reti-reti lagi?

No comments: