Peminat Tomyam

April 19, 2011

MO Nak Bagi Hadiah. Hanya Buat Entry 'Aku Ingin Berubah'

Nak join contest la pulak..gatai tangan nak menaip lagi..padahal esok ada paper terakhir untuk Final Exam..huwaaa...garu-garu tangan nie..

Sebagai pengenalan, contest 'Aku Ingin Berubah' nie dibuat oleh Muslimah Optimis.

Selagi Ada Waktu

Selagi Ada Waktu
Ingin Aku Berubah
Menutup Segala Noda
Merungkai Segala Dosa

Selagi Ada Waktu
Ingin Aku Berubah
Meninggalkan Kegelapan
Meniti Lorong Cahaya

Dosa Semalam..
Aku Alpa dan Lalai..
Aku Tidak Berhijab, Mendedah Sebahagian Auratku
Aku Tidak Solat, Mensia-siakan Waktu
Aku Tidak Puasa, Melayan Nafsuku
Aku Tidak Adil, Menjadi Pemimpin Dusta
Aku Tidak Jujur, Memakan Riba..
Aku Derhaka, pada Bonda dan Ayahanda..

Aku Tinggalkan Suruhan-Nya
Aku Lakukan yang Dilarang-Nya

Selagi Ada Waktu
Ingin Aku Berubah
Menjadi Insan Cemerlang
Di Dunia dan Akhirat

Ya Allah..Berilah Aku Waktu
dan Kesempatan Itu..
Aku Ingin Berubah..

Hasil Nukilan : Naniey Honey

Sekian...^^
-puisi yang tah apa-apa-

**puisi dibuat untuk renungan diri dan pembaca..
 
Untuk join sila klik gambar di bawah :

Syarat Penyertaan :

Hadiah pun sangat menarik ok..

klik sini untuk join..

No comments: