Peminat Tomyam

March 14, 2011

Teringat Masa Zaman Kanak-Kanak

Assalamualaikum..

Oh..when we remember back our memory in childhood time..how sweet it =)
(cisss cik tomyam yang dapat MUET Band 1 nie pon reti berspeaking hapa..huhu)

cik tomyam nak kongsi serba sikit kisah zaman kanak-kanak cik tomyam..Zaman kanak-kanak riang cik tomyam agak biasa saja..tak ada yang istimewa, tapi bila teringat kengan manis tu, rasa macam best ja..hehehe cik tomyam membesar di kampung. Maka banyak aktiviti kekampungan yang cik tomyam lakukan ketika bergelar kanak-kanak. cuma cik tomyam tak berkubang di sawah dan mandi di parit ja..
rumah cik tomyam xdak sawah..even dok di Kedah..huhuuhu T_T

Antara aktiviti-aktiviti yang cik tomyam ingat selalu buat masa kecik-kecik bersama kawan-kawan, sepupu sepapat, dua pupu dua papat..kakak dan abang

1. Main tuju kasut/ tuju lemak/ tuju tin
dulu cik tomyam geng dengan kakak.. abang pula geng ngan kawan dia..syok sebab perlu tuju bola kena badan orang..hahaha kalau baling kuat-kuat sakit gak la..huhu..kami geng perempuan selalu menang..ngee~

2. Main teng-teng
yg nie best..tapi tak leh lawan ngan daq laki..depa kaki panjang...tak aci..wuuuu T_T

3. Tuju guli 
 Asyik kalah bila main ngan budak laki..huhu

4. Main gasing
tak pandai sgt main gasing nie..selalu abang la yang terer pun..huhu cik tomyam main xpusing-pusing..haishh..hahaha

5. Tom tom bak dan sip sip tom..
jumpa pic tom-tom bak ja kat pakcik google..pic sip tom tak ada lak..huhu sekarang nie pon dok main lagi..bila adik yg kecik sekali ajak main..hahah layan jelah..ngeeh3~

6. Main Zero-point

dulu..tali zero point nie kami buat dengan getah..sgtlah best sebab boleh lompat2 sampai tinggi kepala kawan..hahah

7. Naik basikal lepas dua tangan
cari kat pakcik google..xda la pulak pic naik basikal lepas dua tangan..yg nie pun jadilah..huhu.. seronok main basikal lepas tangan dua belah..last2 jatuh dlm longkang..kah3..~~

8. Panjat pokok

Masa kecik-kecik dulu..cik tomyam suka panjat pokok rambutan kat tepi rumah..huhu sekarang nie pokok tu pon dh xda..huhu..sabooo jelah..


so..camna? best tak zaman kanak-kanak cik tomyam? zaman kanak-kanak kamu pulak cmna? ce cita ce cita..*_*


gambar2 adalah hasil sumbangan pakcik google..hee ^_^

p/s : kan best kalau sekarang nie buleh main lagi permainan tu semua.
agak2 org kata buang tebiat tak? huhu


4 comments:

c-tea said...

hai..datang singgah membalas kunjungan sayang..sambil tanagn ni gedik-gedik klik iklan..hehe

CikTomyam said...

heheh tQ ctea =)

Pakcu said...

pakcu suka hat no 5 tu..paseipa taktau =p

CikTomyam said...

pakcu : hahah sempoi nooo dan cumei jugak ^_^