Peminat Tomyam

March 1, 2011

Kompius..Nak panggil Abg ke Kak?

Assalamualaikum..

hai abg dan kakak-kakak..
umumnya, kita semua taw dalam dunia nie ada dua jantina ja kan.. Lelaki dan Perempuan..
Ada ka yang tak taw macam mana rupanya 'Lelaki'
dan macam mana rupanya 'Perempuan'?
uishh tak kan tak tahu kot..sadiss kott..
Budak kecik pon buleh beza mana lelaki dan perempuan.. mana ibu dan mana ayahnyaa..

 
Lelaki (sebelah kiri) dan perempuan (sebelah kanan)..jangan keliru ok..

Macam sensitif ja cakap pasal nie..?
ehh ehh..kenapa sensitif..anda tak tahu ke anda tu berjantina apa?
Kalau bukan lelaki, mestilah perempuan,
kalau bukan perempuan, mestilah lelaki..
habis tu kalau bukan lelaki dan perempuan..apa?? haa??

huhu..bahaya kalau anda merasakan sebegitu..ana sedang bahaya..sebab tu menunjukkan anda mengalami
'Kecelaruan Identiti'
kesian...T_T

Kecelaruan Identiti tu apa?
Menurut Kamus Dewan Bahasa Edisi Keempat (20005), ringkasnya kecelaruan identiti adalah kekaburan atau tidak kepastian tentang ciri-ciri atau identiti yang perlu ada pada diri. Jadi, sama jugak dengan orang yang keliru dengan jantinanya..Keliru dengan karakter, penampilan, kendiri dan sikap diri.

ni cik tomyam nak cerita pengalaman cik tomyam sendiri..
Masa tu cik tomyam jalan-jalan kat MidValley..mecari Domo-Kun kesukaan cik tomyam...
Dan..cik tomyam pun ada terlalu di kedai pakaian wanita..kat c2 cik tomyam terpandang la seorang pekerja yang jaga kat c2..sekali tengok macam perempuan..tapi cik tomyam amati rupanya lelaki..
mana taknya..pakaian yang dipakai pakaian perempuan, tapi muka lelaki..siap dengan misai lagii..tapi rambutnya panjang tapi tubuh sasa macam lelaki..wahhhh!!confiusss... tak paham betoi..huhu

Apa lagi..cik tomyam dan kawan tak tahan nak gelak...hahaha terus gelak sambil mengutuk-ngutuk..hahaha
Auwww...tak baik betoi kami ni kan..hee~~ free ja dpt dosa kan..huhu
Lepastu macam nak tanya ja abang/kakak tu:

kami : 'tumpang tanya...kakak? eh abang?...'

kakak/abang : 'ya..saya..nak tanya apa..?'

kami : 'taklahh dah tanya tadi..juz nak tanya ni kakak ke abang eh?'

hahahaha...itu hanya drama yg dibuat oleh kami..padahal tak tanya pun,..tak boleh, kesian..T_T huhu..
secara komfiusnya, memang xtaw nak panggil dengan panggilan kakak ke abang ke cik ka encik ka..saudara ke saudari ka...tapi saudarai leh? ngeeee~~~=D

huiii...tak baeklah cik tomyam nie ngutuk2 orang macam tu..huhu..yalah memang la tak baik..habis tu depa sendiri yang membuatkan orang di sekeliling memfitnah dan membuka keaiban depa kan..

tu salah satu kes saja..padahal bnyak yang cik tomyam jumpa..kalau mak nyah tu kita dah taw yg dia tu adalah lelaki yg tukar jantina jd perempuan..tapi nie..betol2 nmpak macam laki..dan adakala betol2 nampak macam perempuan..sooo?? 

renungkan kat sini:
Rasulullah s.a.w. pernah mengumumkan, bahawa perempuan dilarang memakai pakaian Lelaki dan Lelaki dilarang memakai pakaian perempuan . Disamping itu beliau melaknat Lelaki yang menyerupai perempuan dan perempuan yang menyerupai Lelaki . Termasuk diantaranya, ialah tentang perkataannya, geraknya, cara berjalannya, pakaiannya, dan sebagainya.

Ali r.a. mengatakan: "Rasulullah s. a. w. pernah melarang aku memakai cincin emas dan pakaian sutera dan pakaian yang dicelup dengan 'ashfar" (Hadis Riwayat Thabarani)

ah..malas la nak fikir, wat sakit kepala ja kan..huhu sory termengumpat u all.. tapi harap2 u all semua nie berubahlaa..tak baik kita ubah ciptaan dan kejadian Tuhan..bersyukurlah kita jadi lelaki atau perempuan...Allah ciptakan kita sesempurna yang mungkin.,,cantik dan hensem pon kan..=)
 lelaki boleh mengandung? huh.
jemputlah join kitorang...kitorang cumill kan...?

auwwww...sekian saja nasihat hari ini...zasss~~

p/s: lepas nie tandas kena ada 3..untuk lelaki, perempuan dan lepuan (lelaki+perempuan)...huuhuhuuhu =p

8 comments:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

npa tak tanya??

silap2 kena pelangkung nti hehe

fRaMe+LenSeS said...

auuuu.. i like.. hahaha. :p

CikTomyam said...

xmau...kang kena lempang laju-lajuuu..uuuuu~~~

CikTomyam said...

auwww...nyahh gituuu...huhu~

TheChekJah said...

panggil je bengkak... haha,..

CikTomyam said...

bengkak? huHU~~

♥ LULU ♥ said...

bangkak!haha

CikTomyam said...

heee =D